måndag 6 november 2023

Pioner av crepepapper - klart beroendeframkallande !

 

Pysslar inne

Trädgården har fått vila den senaste veckan pga regn, blåst och snöoväder. Har knappt stuckit ut näsan utan trivs hellre inne i värmen och pysslar istället. Nu när det inte finns några blommor i trädgården att plocka in får man skapa dom själv istället att njuta av. För vackra blomster på köksbordet vill jag ha  hela året. 



Invaderade köksbordet

Har invaderat köksbordet med crepepapper i olika färger och skapande av blommor - så himla roligt och klart beroendeframkallande. Hittade ett så bra kit på nätet där det fanns allt man behövde för att komma igång. 

Så nu äter vi alla måltider i vardagsrummet (utan knot från maken !) eftersom jag brer ut mig på köksbordet. 



Är som en meditation att få skapa

Började med pioner med massor av kronblad i olika storlekar att klippa ut och forma. Det är som en meditation att mysa och koncentrera sig på klippningen och skapandet där vid köksbordet medan novembermörkret och höstregnet härjar där ute. Avslappningsmusik och tända ljus hjälper också till med stämningen. 



Tack för alla bra instruktionsfilmer 

Det finns väldigt bra filmer på nätet som i detalj visar hur man skall gå till väga. Det gör det mycket enklare att skapa blommorna innan man kommit så långt att man kan skapa mallar själv. 



Limmet tog slut

Det blev två pioner skapade under helgen och nu måste jag iväg och köpa mer av limmet Clear Multi Glue Gel innan jag kan gå vidare med vallmo, anemoner och andra godingar. Provade med annat lim jag hade hemma för papper mm men det var alldeles för rinnande, sedan fick ju limpistolen jobba, men till vissa delar behövs Multi Glue. 

Blir så glad över mina vackra pioner på köksbordet som lyser upp novemberträsket - vi behöver många ljusglimtar nu i mörkret.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Men så fina! Ser ju äkta ut!! Tack för inspiration, kanske får någon pyssellust någon gång... då blir det pioner!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gunilla !
      Härligt att du bir inspirerad - verkligen jätteroliga att skapa !
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera
  2. Hej Isa!
    Så fina, ser väldigt äkta ut.
    Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marika !
      Tack fina du - ja, dom blev verkligen nära originalet !
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa