torsdag 18 december 2014

Gnistrande rött !



Det gnistrar om taklöken !

Egentligen gillar jag ju det naturliga bäst - typ Ernst och Victoria Skoglund, men ändå föll jag pladask för de glittriga taklökarna bland vimlet hos Drängen och Pigan.

Kanske för att de så perfekt matchar den lilla julprydnaden på adventsljusflaskorna !





På matsalsbordet njuter vi av de tända flaskorna varje helg och att det glittrar lite extra gör ju ingenting. Ibland äter vi middag här även under en vardag för att sätta lite extra guldkant på den grå vardagen.





Snart, mycket snart !

Snart är det bara fjärde ljuset kvar att tända på söndag - det är inte klokt så fort december har avancerat. Och nu är det inte så många dagar kvar att jobba - snart, snart kan man bara vara i julen och med sina nära och kära.

Och snart, mycket snart kan man återigen frossa i frökataloger och drömma om prunkande rabatter och planera sommarens projekt - underbart !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. Visst är det fint med lite glitter ibland. Det är skönt att det går fort i Dec. men själva julen kan få ta lång tid på sig , Jag älskar julen
    Ha det gott de sista dagarna denna veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Det är fint med lite glitter också! Duken ser verkligen fin ut, jag gillar broderat.

    Jenny

    SvaraRadera
  3. Åh dom var fina! Det ska vara lite glittrigt till jul...jättefina juliga bilder!
    Ha en skön helg, ta hand om dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa