torsdag 18 mars 2010

Stackars farmors blomma !



Krukväxter inne har aldrig varit min passion ! Möjligen på den tiden för många år sedan när jag duschade dom i badkaret varje fredag. Men det var som sagt var läääääänge sedan.

En krukväxt som hängt med genom livet (och dessutom överlevt hela resan !) är farmors blomma som jag redan hade hemma på flickrummet för 35 år sedan !

Den har tåligt fogat sig i att delas med kniv för att ges bort till vänner och pryda nya fönster, fast nu är det nog dags igen för omplantering.

Den har nog inte fått någon ny jord de senaste 5-6 åren.

Stackarn, inte undra på att den ser lite moloken ut ! Tur att man bloggar så den får lite uppmärksamhet ! Så fort jag kan ta mig ut till förrådet så skall den få ny jord !


"Fuskblommor" lever länge inomhus !

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren på min sida. Hoppas du får nytta av tidningen Lantliv för jag tror att hela artikeln skall inspirera alla som går i byggtankar. Din farmors blomma repar sig nog med lite omsorg och vatten. Fina fuskblommor ;-)

    Ha en skön helg! Kram Camilla

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa