fredag 5 mars 2010

Blommande stol !



Förra våren köpte jag en gammal sitslös stol på loppis, klädde hålet med hönsnät och mossa och planterade vita blommor. I vinter står stolen fortfarande ute (dock översnöad) så jag hoppas den fått vacker patina likt grånade gamla trädstammar, där under snötäcket.

Snart, snart är det dags att byta ut den frostskadade ljungen och plantera de första vårblommorna i stolen ! Murgröna, ljuvliga penséer med små ansikten i olika blå/vita nyanser och vita narcisser tror jag skulle klä stolen i vår !

5 kommentarer:

  1. Så fin stolen var med sina blommor i sitsen! Precis så där har jag tänkt att göra men det har inte blivit av. Ska leta efter en stol på loppis i sommar! Ha en fin fredag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Det kan man kalla vacker stolsdyna! Men inte av det sittvänliga slaget:)

    Trevlig fredagkväll

    Rebecca

    SvaraRadera
  3. Det är så vackert att göra så med en gammal stol. Jag får nog ta och leta upp en stol jag med / gittan

    SvaraRadera
  4. Målade en stol med trasig sits igår.
    Hamnade här när jag googlade efter tips på vad mer än hönsnät det ska vara när man planterar..
    Tack för tipset med mossa!

    SvaraRadera
  5. Så roligt det var att titta in hos dig. Första besöket för min del. Ljuvlig trädgård och härlig stol.

    Ha en fin sommar

    /Anette

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa