tisdag 26 september 2017

En blomstrande säng - lusten slog till !



Bara tittat och gått in igen

På en hel månad har jag knappt varit ut i trädgården. Bara gått ut och tittat på allt vildvuxet och gått in igen. Vi har inte varit riktigt kompatibla - min trädgård och jag. Vi behövde verkligen en välbehövlig paus från varandra. Även om kärleken är djup kan det ibland vara bra att vara ifrån varandra. Så man får längta lite och vänta in lusten.




Meditationskänslan infann sig

I går när solen tittade fram strosade jag ut i trädgården, satt på fontänen och kikade runt. Det kändes bra. Så bra att sekatören åkte fram och det var riktigt skönt att rycka lite ogräs. Jag hittade tillbaka till meditationskänslan som brukar infinna sig i det monotona trädgårderandet.




Bara vara mellan rycken

Även om det bara blev korta stunder med avbrott för att sjunka ner i en korgstol och bara vara mellan varven så var det så SKÖNT !




Välkommen lust

Så idag slog LUSTEN till. Det började ploppa upp bilder i mitt inre igen. Att skapa något i trädgården kändes både lockade och roligt. Och den där tomma sängen på baksidan inspirerade mig. Vilken bra yta att skapa något på innan den åker in för vinterförvaringen.




Besök hos Moder Natur

Det blev en tur till skogen för att plocka lite mossa, kottar och andra bra-att-ha-saker. Det var underbart att vandra runt i Moder Natur och andas in skogens läkande krafter. Sen var det bara att åka hem och börja skapa.




Botaniserade runt

Jag har ju lite att plocka av i trädgården så det var bara att botanisera runt och kånka dit det som skulle kunna passa. Äppellådor, flaskor, ljusstakar och sommarblommor i olika krukor blandades med mossa, pumpor och knotiga grenar. Det var bara att ösa på och go all in. Och njuta varje minut !




Insättning på feelgoodkontot

Det var riktigt roligt och en riktig må-bra-stund med insättning på feelgoodkontot. Vi får väl se om LUSTEN slår till något mer den här hösten.

TACK snälla ni för alla värmande kommentarer i förra inlägget (som hade kunnat bli det sista, så kändes det just då). Jag har saknat er allihop !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner tills vi hörs igen !
KRAM/Isa

15 kommentarer:

  1. Så kul med ett inspirerande inlägg från dig! Har fortfarande alla sommar krukor kvar ute... En del pelargoner har jag börjat plocka in, men lusten har inte infunnit sig här heller.
    Men jag satt och tittade på olika kransar på Pinterest igår och visst blev jag lte sugen att göra några själv, så kanske snart...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men så kul med ett inlägg från dig igen! Med fantastiskt inspirerande bilder som vanligt! Jag tror att vi är många som hoppas på att du fortsätter blogga, så tack! Ha en fin höst!

    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  3. Vilken blomstersäng! Du är en fena på arrangemang och jag förstår hur roligt du haft! Hoppas du får njuta länge av din trädgårdssäng.

    Må gott och tack för ännu ett fint inlägg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

  4. Sååå fint du har gjort!
    Kul att gnistan tittar fram ibland. :-)

    Kram Helli

    SvaraRadera
  5. Så fint at dere fant hverandre igjen. Må det settet kan vi få nyte godt av dere to også :) Så fint du har gjort det rundt deg :)

    SvaraRadera
  6. Nu fick jag en riktig FEELGOOD-känsla igen! Du är så inspirerande. Ibland tycker jag det är motigt att ta sig odlingslotten (inget hus, "bara" en jordlott. Efter att ha läst dina inlägg kommer lusten tillbaka direkt! Sååå roligt att få se dig här igen i din egen takt!
    Siv

    SvaraRadera
  7. Underbart med lust hos dig! Vilket mästerverk du fick till, det är som om lusten bara legat och väntat på rätt tillfälle - och där kom det. Vi tackar och bugar och hoppas att du fortsätter att sprida lust i bloggen.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att höra av dig igen du är såå duktig att fixa i alla dina hörn. Visst kan jag förstå att det bara blir slut på idéer och lust ibland. Tror inte att det är dina sista idéer i alla fall. Så fint det blev i sängen ja hur gärna vi än vill så är den här konstiga sommaren slut och en höst med nya utmaningar väntar.
    Ha nu en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Så smukt det blev, skønt og frodigt! Godt at du fandt lysten igen :-)

    SvaraRadera
  10. Men så fint! Du är en sann inspirationskälla :) Har en säng därute som jag tror jag ska "pimpa" lite så detta tips var det bästa...jag blir så glad om du fortsätter blogga, vi blir bara färre och färre tyvärr :(
    Ha den bästa av lördagar nu!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  11. Men så fint! Helt fantastiskt! Du är så duktig på att få till det.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Hej och roligt att du är tillbaka! Det kändes lite sorgligt, ditt förra inlägg...������
    Kram
    Helene

    SvaraRadera
  13. Roligt att se dig igen och så kul att lusten slog till. Sängen är ju inget litet objekt; magnifikt utfört.
    Kram Helene

    SvaraRadera
  14. Nu blev jag allt angenämt överraskad må du tro! Rena turen att jag tittade in och hittade två nya inlägg och denna fantastiska minivärld på sängen. Käre tid så härligt!
    Visst kan man behöva en paus från trädgården ibland. Här brukar den infinna sig naturligt när kroppen strejkar helt en månad då och då. Glad att bloggslutet inte var definitivt och evigt.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  15. but so fun with a post from you again! with amazingly inspiring photos as usual! I think we are many who hope you continue blogging, so thanks! have a nice autumn!

    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa