onsdag 21 februari 2018

Charmfulla flaskor på fransk bricka




Gillar det operfekta

Jag gillar sånt som man kan använda både ute och inne och på flera olika sätt som de här vackra glasflaskorna/vaserna av återvinningsglas som jag samlar på mig. När de är gjorda av återvinningsglas blir de härligt bubbliga och charmfulla och inte så perfekta. Och sånt uppskattar jag.





Ljushållare lyser upp

Nu sätter jag lösa tunga ljusinsatser i flaskorna och ställer ihop som en grupp på en bricka. Ljushållarna kontrasterar flaskorna och lyser upp.






Adderar patina och själ

Sedan är det roligt att addera något patinerat med mycket själ som håller liknande färgskala som ljushållarna som de små figurerna Toto och Titine som jag fyndade i Frankrike i höstas. Älskar dom !





Fjädersparris spretat till det

Fjädersparris är så himla användbar - det är bara att klippa av en stjälk och stoppa i en vas. Står sig jättelänge, tillför grönska och spretar till arrangemanget och ger det liv.




Så användbar

Här syns också den vackra brickan jag föll för på antikmarknaden i Frankrike. Kan användas både som bricka eller som väggprydnad. Kommer att användas många, många gånger hos mig.

Vill du se hur jag använt det här flaskorna tidigare ute i trädgården där de får ett helt annat utseende kika gärna in HÄR.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Verkligen ett snyggt, enkelt och stilfullt arrangemang! Jag gillart :)

    Så här års får man ju verkligen hitta på att göra vackra saker inomhus och drömma om våren. Det gör jag i varje fall :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Grönt glas är så vackert och ja, det brukar bli tvärstopp om jag ser en sån! Fint stilleben du gjort, enkelt och dekorativt.
    Snön faller utanför fönstret och det är bitande kallt, ja var är våren tro??
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa