söndag 10 december 2017

Taggtrådskrans med frostade äpplen



I år blir det enkelt

I år har det inte blivit så mycket julpyssel som jag brukar ägna mig åt under november-december. I vanliga fall älskar jag den här tiden och invaderar växthuset med massor av ris och binder kransar och annat pyssel - men inte i år. I år blir det väldigt enkelt och spartanskt.





Är i mellanrummet

Lusten och kreativiteten står på sparlåga liksom orken och energin. Och det får liksom vara så. Kommer igen ett annat år. Ibland får man befinna sig i ett mellanrum. Det tror jag bara är bra.





Taggtrådskrans med frostade äpplen

Så jag plockade in taggtrådskransen som hängt i köksträdgården, penslade några Ingrid marieäpplen med äggvita och doppade dom i strösocker. Hakade fast äpplena i kransen och knöt ett naturband om. Snabbt och enkelt. Hade ju tänkt en ljusslinga också med små snöflingor i kransen, men den gick sönder precis innan. Kanske blir det en ny eller kanske inte.


Vill du se vad jag julpysslade med förra året så hittar du DIY- inlägg HÄR och HÄR och HÄR.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Din krans är helt underbar, det ligger så mycket symbolik i den. Jag har insett att det inte behövs mycket för att viss stämning ska infinna sig.

    Vet du, jag tror du är på väg nånstans. Så ta dig tid min vän.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja men du jag känner precis lika dant. Undrar om det inte är det konstiga vädret som gör sitt till. Så mysig krans taggtråd det gillar jag.
    Ha nu en fortsatt fin december
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Mellanrum... Jag tror de är underskattade. Många blir stressade av dem, men jag tror de är både nyttiga och utvecklande. Du ger intryck av att kunna vila i ditt mellanrum och det är en styrka.
    Tack för att du delar med dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbar krans! Den gillas :) Ja du samma här, allt går på sparlåga...inspirationen också. Det får bli så detta år,skönt att höra att du känner så också! Nåja, jag blir alltid så glad av att kika in till dig ska du veta och jag gör nog en sån krans också, tack för tipset...
    Varm vinterkram från Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa