fredag 14 juli 2017

Ny favorit att plocka yviga buketter till




Skev och ljuvligt operfekt

Den stod mitt på det gamla slagbordet på Ovolin - byggnadsvårdsbutiken i Karlslund när vi svängde förbi, jag och maken på en liten utflyktsrunda under veckan.

Det fanns många andra vackra också men det var något alldeles särskilt med just den här. Den var lite skev och så där ljuvligt operfekt som kännetecknar något som ger ett levande intryck. Det var nog det, att den var skapad av återvunnet glas samt att Carin hade arrangerat några kvistar så himla vackert i vasen som gjorde att jag föll.

Det är alltid så inspirerande att göra ett besök hos Ovolin för hon är så otroligt skicklig på just olika arrangemang. Väldigt enkelt och väldigt tilltalande (gäller hela butiken). I just den här vasen hade hon satt i några kvistar från en krusbärsbuske (tror jag) med bären kvar samt några yviga grässtrån. Så synd att jag helt missade att fota det !

I alla fall fanns det ingen mer vas av just den här sorten kvar till försäljning, så jag fick helt enkelt köpa den som stod på bordet - med patina och allt (fast utan den ursprungliga buketten - vilket jag ångrar att jag inte föreslog!).

Nu står den här hemma på trädgårdsbordet i ruinen och jag har plockat lite allt möjligt som fanns till hands i trädgården till en bukett - några gräsvippor, stjärnflocka, överblommad stäppsalvia, akleja och fingerborgsblomma, outslagen väddklint, några grenar och slingor från klematis. Lite vilt och lite återanvänt - precis som vasen. Tror jag fått en ny favorit att plocka buketter till.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

6 kommentarer:

  1. Ohh så fin! Buketten var ju helt ljuvlig också, vild och vacker :)
    Ha en skön kväll nu...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Somliga vaser är omöjliga att lämna! Speciellt de operfekta!

    Önskar dig en fin helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Söt vas du hittat! Det finns alldeles för mycket nytillverkade saker i vår värld,
    tummen upp för de som satsar på återbruk!
    Fin helg! (Ps. Jag har nu ett inlägg på min blogg om fröna jag fick av dig! :) )

    SvaraRadera
  4. Håller med om att vasen är fin men just den formen med smalare hals och rund botten är så bra att arrangera i. Fint fynd.
    //Helene

    SvaraRadera
  5. Preis såna grejer gillar jag också och vasen har verkligen både personlighet och charm. Härlig helt enkelt!
    På tal om charm så slår den femte blomman på passionsfrukten som jag fick av dig ut när som helst. Det är första gången jag har ett sånt träd så extra kul.
    Ha det gott och kram
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Somliga vaser är omöjliga att lämna! Speciellt de operfekta!


    แคมฟรอก

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa