måndag 17 juli 2017

Inbjudande Bod i Gamleby



Oerhört charmigt

Jag har skrivit om Sofias Bod i tidigare inlägg, men det här fantastiska stället tål att skrivas om hur många gånger som helst. Vi svängde in på vägen till Öland och botaniserade i hennes inbjudande Bod i Gamleby. Det är skyltat efter vägen så du kan inte missa det om du har vägarna förbi.

Hennes charmiga växthus har varit med i Claus Dalbys växthusbok och utstrålar harmoni och påhittighet utöver det vanliga, dessutom kom Sofias växthus tvåa i Hus & Hems växthustävling i fjol.





Går fritt och pickar

Här går hönorna och tuppen fritt och pickar och bidrar med sin utstrålning. Kolla in de rostiga trågen i bakgrunden - såna skulle jag gärna ha i trädgården.





Ett eldorado

Sofias Bod är ett eldorado om man liksom jag gillar gammalt, rostigt och patinerat. Dessutom tillverkar Sofia själv massor med vackra skapelser - oftast av gammalt skrot hon hittat i skogen.




 Här får man gå många varv för det finns så mycket roligt att upptäcka precis överallt.




Vill-ha-saker i varenda vrå och vackert och kreativt arrangerat.




Här har vi henne själv - supertrevliga och begåvade Sofia. Gå gärna in på hennes fina blogg och se hennes vackra alster.




Alldeles vid själva boden växte en enorm honungsros som blommade som bäst när vi var där första veckan i juli.




Inspirerande miljö

Överallt märks Sofias skapande och det är fröjd att gå runt och uppleva hela miljön runt hennes bod som skymtar till höger. Där syns också vad som fick följa med hem. Och jag måste säga att Sofias Bod var den bästa loppisen vi besökte på hela semestern.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - kommer bättre bilder på fyndet i kommande inlägg !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Mysigt! Har läst om henne och brukar kika in på hennes blogg...ja mycket inspirerande! Näe måndag igen, dags att ta tag i dagen och göra rätt för sig :)
    Ha en skön och solig vecka...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Inspirujące miejsce.
    Bardzo lubię tu zaglądać.

    SvaraRadera
  3. Ih det ser så fint og inspirerende ud. Kan godt forstå det er et fint sted.

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen ut som ett roligt ställe att besöka! Man gillar ju rost och gamla grejer! Det ligger ju lite långt bort tyvärr. Ska bli kul att se vad du köpte.
    Må så gott!
    Pia

    SvaraRadera
  5. Nu har jag läst ikapp dina inlägg. Det har varit lika dåligt med det som med mina egna inlägg ett tag nu. Orken är inte alltid med och då får jag prioritera. Jag sammanfattar lite av vad jag sett. SÅ många fina besök du gjort både när och fjärran bort Det där rostiga på Öland wow det måste jag nog leta mig till när tiden tillåter. Den där orange gula rosen har jag prövat två gånger den trivs inte alls här men ett tredje försök ska det bli nästa år när jag flyttat om lite här. Nytt land ska ju anläggas framför balkongen. Din ruin bara älskar jag så fin vasen är där Det där med besök hos andra kan verkligen ta oanade vändningar har jag förstått. vågar inte göra besök i år blir så sugen på att göra nåt nä jag kommer hem.
    Nu får jag allt kika i till lite andra med innan sömnen tar över.
    Ha nu en fin och bra sommar (var den nu är)
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Så roligt ställe! Åh, vad det är härligt att få fylla på inspirationen med så mycket ögongodis!

    Ha en fin dag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Men TACK fina och goa Isa!!! <3 <3
    Så väldigt roligt att ni kom förbi igen...
    STORA KRAMAR och välkommen nästa gång till
    det nya stället... ;)
    Sofia

    SvaraRadera
  8. dags att ta tag i dagen och göra rätt för sig :)


    แคมฟรอก

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa