tisdag 20 december 2016

Rosor på burk till jul

Har visat detta tidigare men det kanske är nytt för nya läsare


Kakburk fylld med rosor

En charmig kakburk fylld med röda rosor kan vara pricken över i på julbordet. Lite överraskande och oväntat. Man vill ju gärna se varandra över julbordet och då kan en fylld kakburk med rosor vara lösningen.




Jag fyller min kakburk med ordentligt blöt oasis, snittar rosorna i lagom längd till kakburken och fyller upp med rosor och nedstuckna blad.




Ställ in i kylen under natten

Rosor finns oftast till bra pris så här dagarna innan jul. Jag tycker det är snyggt att rosorna sticker upp lite ovanför kanten på kakburken. Annars kan man göra som Claus Dalby och lägga i en lägre oasis i en rund burk och placera rosorna så det går att lägga på locket. Praktiskt att ställa in i kylen under natten eller ge bort när man skall på julmiddag.




Myller av dagar

Tänk att det är jul om några få dagar. Tycker inte det var länge sedan det var augusti. Hösten har bara försvunnit i ett myller av dagar. Nu ser jag fram mot att få umgås med barn och barnbarn under juldagarna - det skall bli så härligt att vi samlas allihop.

J och A kommer hem från Frankrike och H och T med de små barnbarnen från Norge. D och S bor lite närmare i Västerås och blir snart tre. Jag är så tacksam för min fina familj och att vi får vara tillsammans under jul. Som världen ser ut nu är det inte längre en självklarhet för många familjer.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Snygg burk i jugendstil (och jag rosorna är fina med). Ur din rekvisita antar jag. Välter inte så lätt heller. Fiffigt
    //Helene

    SvaraRadera
  2. Det där med julstämning är ju inte på topp. Tur man bor på 5 te våningen och inte ser så mycket av marken. Sen blir det mörkt och då tänder man ljusen så klarar vi av det med. Det måste ju inte alltid vara julblommor på bordet ett fint tips visar du här. I år är det inte jag som står för pynt och mat utan kan sätta mig vid dukat bord och bara njuta nästan i alla fall. Lite har vi med oss.Paketen är klara och väntar på transport.
    Ha det gott resten av veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Rosor på burk ser vackrare ut än vad det låter. Allt gott inför stundande jul!

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en God och Fröjdefull jul och ett Gott Nytt 2017!
    Julekramar från Jenny

    SvaraRadera
  5. Åh så vackert!!!! <3
    Roligt att du också fick tag i den mysiga julstjärnorna från Rusta.
    STOR JULKRAM från mig!
    Sofia

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa