fredag 1 maj 2015

Tacksamhet och mysigt regn !




Kort och intensivt !

Nu blommar trädet bakom växthuset. Ett av få som blev kvar efter växthusbygget. Det brukar vara en snabb blomning och ibland vid blåsväder hinner man knappt njuta innan hela köksträdgården är invaderad av små vita blomblad och trädet står där utan sina blommor igen.




Tacksamhet och mysigt regn !

Vid 14-tiden började det regna och enligt väderleksprognosen skall det regna hela natten och hela dagen i morgon också. Kan inte låta bli att tycka att det är lite mysigt när regnet slår mot växthustaket och man kurar därinne. Eller när man skall somna och fönstret är öppet och man ligger och lyssnar. Då är man så himla tacksam att man har ett hem och en säng att krypa ner i.

Det har aldrig varit så många människor på flykt undan krig och elände i världen som det är i idag sedan andra världskriget. Att ha ett hem och en säng att sova i är ingen självklarhet för många. Det såg man inte minst på Humorgalan på TV i går kväll. Många reportage gick rakt in i hjärtat. Det är vid sådana tillfällen man inser hur bra vi har det,  vi som lever i ett land med fred och slipper fly.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Håller med , är såå tacksam för att varken jag eller mina behöver fly och har ett hem och säng.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Ja men visst har vi det bra alltför bra många gånger det är viktigt att vara tacksam över det och visa det för andra.Det är bra att få sig en tankeställare ibland om det
    Ha en fin och skön lördag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Visst är det så...allt har en baksida och visst har vi det bra, tacksamhet är viktigt och likaså ödmjukhet för livet!
    Här regnar det också och det har varit en lugn och fridfull dag på ön...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Jag är också tacksam för det jag har. Hade jag ett växthus skulle jag vara ännu tacksammare. Skämt åsido, man får sig en tankeställare ibland.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så sant, så sant. Mycket elände runt omkring oss. Jag älskar också ljudet av regnsmatter på taket. Idag ska mitt lusthus få sig ett vårstäd. Sen får det gärna regna för då kan jag kura där inne och mysa.
    Trevlig helg/ Milla

    SvaraRadera
  6. Så sant, så sant. Mycket elände runt omkring oss. Jag älskar också ljudet av regnsmatter på taket. Idag ska mitt lusthus få sig ett vårstäd. Sen får det gärna regna för då kan jag kura där inne och mysa.
    Trevlig helg/ Milla

    SvaraRadera
  7. Det kan vara mysigt med regnsmatter...och visst ska man skatta sig lycklig över vad man har! Så fina bilder, har ett bergskörsbär som har likadant händelseförlopp som ditt träd, man vill inte missa blommningen! Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa