onsdag 7 januari 2015

Med Stensöta på väggen !

Bildkälla Rusta

Nytt sovrum är på väg !

ÄNTLIGEN ! Sedan alla sönerna flyttat och vi flyttat runt kontoren kom jag plötsligt en dag på att vårt sovrum var för litet (och orenoverat) och det rum som tidigare var yngste sonens och som nu är makens kontor samt skrotrum var ganska mycket större och skulle bli idealiskt som nytt sovrum.

Så nu är tapeterna inhandlade - Stensöta från RUSTA som jag gillar skarpt och ser fram mot att få sova i, målaren är bokad och dyker upp på måndag och elektrikern som skall dra om viss el är på ingående - JIPPIE, det nya sovrummet är på väg !


Förebild

Svepande långgardiner med hotellkänsla !

Där hyllorna står idag skall det bli nya fräscha vita klädskåp - kan redan se det framför mig med den nya tapeten, korgar på toppen av klädskåpen, spegel på väggen till vänster mot skåpen och en fåtölj under fönstret till höger där gardinerna är utbytta mot vita svepande långgardiner efter hela väggen !

Så under helgen skall rummet tömmas helt och sedan skall det bli så kul att se rummet växa fram !

Återkommer med bilder när tapeterna kommit upp ! Det känns som det är rätt tid att göra såna här renoveringar nu innan trädgårdssäsongen sätter igång igen - sedan har man ju inte tid !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

9 kommentarer:

  1. Visst är det nu det finns tid för renovering.Här är det stiltje på det mesta, lite kalas först så får vi sätta fart igen med kolonin om inte snön kommer. det är alltid kul att få lite rustat.
    spännande att få se hur det blir
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Tusen takk, jeg fikk en herlig konvolutt i posten i dag, jeg gleder meg til å så!!
    Nydelig tapet, det soverommet må bli superfint!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  3. Javisst är det en perfekt tid för renovering. Jag förstår precis din känsla för min 16 åring har , tillslut, bestämt att han vill flytta ner i källaren. Så nu målar jag för fullt därnere. Men det är inte "grejen" för det bästa är att hans nuvarande rum blir min, walkincloset/kontor/förvörvaring/vackra saker/Trädgårdsboks-rum ;)

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Aha en till som gillar det mönstret.
    Jag har lådorna, kuddar och brickorna.
    Stört gillar!
    Får nog bli en tapetvåd som man kan ha till tillfällig löpare på bordet.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Med de tapeterna kommer en trädgårdsmänniska som du att sova underbart! :-)

    Tack för de fina fröpåsarna som kom med posten! Hoppas att fröna gror och trivs även här.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Kommer att bli så fint - härligt ljus i rummet! Jag ser fram emot efterbilderna, verkar som om jag kanske inte behöver vänta så länge?
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  7. Helt rätt tid för renovering och jag älskar tapeten. Du kommer att sova så gott och drömma om trädgården och ditt vackra växthus.

    Ska bli kul att se färdigt.

    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Ja det rummet känner jag igen! Det ska bli spännande att se slutresultatet!

    Kram syrran

    SvaraRadera
  9. Oj så gott ni ska sova där! Stensöta är en favorit hos mig med. Hittade till min lycka en gammal skolplansch med det motivet på loppis.
    Ha en fin helg!
    Ulrika

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa