tisdag 27 januari 2015

Han har kallats "trädgårdens mästerdirigent"!



Något att se fram mot !

Ett säkert vårtecken är när trädgårdsföreläsningarna startar. Häromdagen kom inbjudan från Adolfsbergs trädgårdsförening till en föreläsning med Lars Krantz 26 februari. Jippie - jag har aldrig varit på Wij Trädgårdar i Ockelbo så det skall bli väldigt spännande att höra Lars trädgårdsfilosofi och hur han får sina växter att dansa så vackert tillsammans.

HÄR kan du läsa mer om föreläsningen !




Prickar in i kalendern !

Jag är med i två trädgårdsföreningar, Glanshammars trädgårdsförening och Adolfsbergs trädgårdsförening och får information från en tredje. Det är stor glädje den här tiden när vårens och sommarens program dimper ner i brevlådan. En härlig start på trädgårdsåret att pricka in träffar, mässor och föreläsningar i kalendern - sen är det bara att hoppas att man är pigg och alert just den dagen !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner och kom ihåg att delta i utlottningen av de vackra fröerna !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Å som jeg lengter til vi kan gå ut og stelle i hagen og sitte ned med en kopp kaffe i sola........
    Så utrolig vakkert ditt drivhus er, jeg har bare drømmer om et enn så lenge. Vakre bilder du viser, utrolig med de store kontrastene i årstidene i våre land!
    Ha en herlig tirsdag, her skinner sola så vi kan tro det allerede er blitt vår.
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Jag har varit till Wii trädgårdar en gång, minns rosenträdgården bäst, och så den fantastiska lunchbuffén, he he.

    Jenny

    SvaraRadera
  3. Han är helt underbar att lyssna på. Jag vet ingen som har en sådan förförande röst. Man blir helt tagen jag lovar dig.
    Hoppas han berättar om solrosorna annars skall jag berätta den historian för dig.
    Jag har bokat en resa idag med min trädgårdsförening och det blir till Anne Just och 5 andra trädgårdar i Danmark.
    Man måste ju göra något kul en sådan här grå dag.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Åh, måste man ha nån inbjudan! Skulle varit kul att gå på!
    Nu börjar det spritta i kroppen, när jag läser ditt inlägg!

    Ha det gott och Tack än en gång för fröerna snälla du!

    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt. Man kanske skulle gå med i en trädgårdsförening...
    Ha det gott. Åsa

    SvaraRadera
  6. Att åka till Wij trädgårdar står på önskelistan. Blir säkert en trevlig föreläsning.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  7. Va kul att börja planera!Det blir säkert en intressant föreläsning!! Var till Wij för några år sedan:) Jag är med i Lindesbergs trädgårdsförening.
    Ha det fint!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa