onsdag 14 januari 2015

Före och efterbilder - drömsovrummet är på G !



Kan knappt hålla mig !

Nu är tapeten Stensöta på plats i nya sovrummet och jag är supernöjd - vilken förvandling ! Var tvungen att ställa in Emmafåtöljen och provinreda lite precis efter att målerskan var klar.




Så här såg det ut för några dagar sedan innan förvandlingen började.




Och så här ser det ut nu - visst är det en fantastisk förvandling ! Nu väntar vi bara på att klädskåpen skall komma hem till det stora varuhuset så vi får börja inreda !




Vår fantastiska målerska Elin från Fjugesta Måleri som gjorde ett kanonjobb. Kom kl. 07.00 varje morgon, jobbade snabbt och noggrant med ett leende på läpparna och skapade mitt drömsovrum mycket bättre än jag någonsin hade trott.





Här syns andra delen av rummet innan renoveringen. En gång i tiden var det här två rum och ingången till det gamla rummet som var kattens rum hade bara satts igen och dolts av en bokhylla.





Vitt, grönt och ?

Nu har vi fått ett helt rum och den nya vita sängen står bara och väntar på att bli ihopskruvad. Lampracet häromdagen gav inget napp men efter att ha lusläst inredningstidningar sa det bara AHA - så nu blir det ett race till idag som jag hoppas ger resultat - nu vet jag precis vilket material jag vill ha. Fortsättning följer !

Ha det så bra alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

15 kommentarer:

  1. Vilket lyft för ett sovrum! Underbar tapet! Det blir som att sova i bersån! Just att den är lite gles gör den ju ändå ljus och luftig!
    Du kommer att sova som en prinsessa där! Ser fram emot flera bilder!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Härligt! UnderbArt med nya tapeter! Vi flyttade också in i nytt sovrum efter nyår men fortsätter ha de vita väggarna som är.

    Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken förvandling! Där kommer du att sova så sött :-)

    /Heléne

    SvaraRadera
  4. Ahh, vilken skillnad! Jag har haft tankar på stensötan jag också men det fick bli en blommigare variant. Din emmastol är ju ursöt:)
    Jag tror du väljer armatur i korg??

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Tapeten är verkligen ljuvlig, Isa!
    Åh, så roligt att få inreda och piffa i ditt nya rum!

    SvaraRadera
  6. Hej fina Isa! Vilken skillnad! :) Känns inte ens som samma rum! :) Jag längtar också efter att få sätta igång och tapetsera. Men det får bli efter att vi gjort färdigt evighetsprojektet köket. :) Hoppas allt är fint, Isa!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev. Jag älskar det mönstret och skall ge mig i väg och köpa en längd tapet som jag skall ha till lite annat. Kanske jag visar eller så blir det något till mina sidor i AoT vi får väl se.
    Jag har iallafall många lådor, brickor och kuddar med det mönstret.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Wow, vilken förändring. Jättefint!
    Ser fram emot fortsättningen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Åh, så fint det blev! Förstår att du vill inreda snabbt nu. I det sovrummet kommer du säkert att drömma många ljuvliga trädgårdsdrömmar. :-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  10. Det där blir nog väldigt trevligt känner det på mig
    Ha det gott och lycka till med resten av letande
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Fiiiint blir det! Luftigt och härligt. Här kan det väl bara drömmas trädgårdsdrömmar.

    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Såå fint! Vitt och grönt är härligt och bara namnet...stensöta, gillar det!
    Önskar dig en skön kväll, alltid lika kul att kika in till dig!
    Kram,Titti

    SvaraRadera
  13. Suuuuperfint! Älskar mönstret men har det själv bara på en lampskärm. Måste bara ge drömsömn!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  14. Så fint!!!! från Rusta va? jag tog hem ett prov av den härom dagen... ;)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  15. Tänk att det blir sån skillnad! Vad fint det passade med damejanen också. Du är så duktig på att sätta detaljerna, Isa. :)

    Önskar dig en underbar helg och tack för att du röstade på min blogg!

    You Rock!!!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa