måndag 15 december 2014

Rosor i sliten kakburk !



Tack för att det finns ljus i mörkret !

Det var mörkt, väldigt mörkt när jag cyklade till jobbet i morse. Tur att det är så många som har pyntat sina trädgårdar med ljusslingor som livar upp och ger lite extra energi till cykelfärden. Och tur hade jag som hann till jobbet innan vinden tog i och piskade regnet mot rutorna. Längtan efter en vit och vacker värld med julfeeling är stor nu även om det gör att det blir tyngre att ta sig fram på cykel !





Rosor i sliten kakburk !

Här hemma har julpysslandet övergått till julstädning,  så istället återupplivar jag ett inlägg från förra julen med rosor i kakburk. Inspirationen kom från Claus Dalby som pyntade upp en kakburk i sitt julprogram. Han använde en rund burk och knöt ett band runt om - då blir den extra festlig !




Ibland kommer man ju över billiga rosor i affären och tillsammans med oasis som man skär så det passar burken och lägger i blöt så blir det en vacker prydnad på bordet eller som present när man går bort.




Kör en favorit i repris !

Jag tror bestämt att jag gör en favorit i repris i år igen - kanske i en annan form och uppblandad med lite andra blommor. Har spanat in en julig kakburk på Lagerhaus och i en av alla inspirationstidningar såg jag just den här idén men med kottar och taklök och andra vackra blommor - här är det nog bara fantasin som sätter gränser !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. Va fint,,jag borde också stäääda.
    Ingen rlog dag i dag alls här, måste pigga upp mig lite med att kika runt!

    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  2. Den är fin din dekoration med rosor. De är ju röda och passar så bra till Jul.
    Jodå här städas det med idag fick mannen hjälpa till med snabeldraken.
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint med blomburkarna! Själv hoppas jag hitta tulpaner att ha i vas, såg på Konsum häromdagen men de såg lite skruttiga ut.

    Städa lugnt,
    Jenny

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa