onsdag 10 december 2014

Lagomt rostigt och precis vad jag behövde !



Rostigt till fyndpris !

Måste visa vad jag hittade ståendes på det vita trägolvet inne hos 1909bywilma i helgen. Lite lagomt rostigt och precis vad jag behövde fast jag aldrig vetat om det !

Det slog mig bara så där helt plötsligt när jag plockat upp det från golvet och den trevliga innehavaren käckt meddelade att den var det 50 % på. När något talar till en skall man lyssna har jag lärt mig och allra helst när det är till fyndpris !




Julkuddarna trivs i kökssoffan !

Så nu är jag där och viker fram dagens datum varje dag. Fast bilderna är tagna i går när det var ljust så därför att det gårdagens datum på bilderna. Den hittade sin plats i fönstret bakom  kökssoffan och det krävs att den står lättillgängligt så det går lätt att bläddra fram dagens datum.

Julkuddarna gjorde jag när pysselstugan slog till för några år sedan av kökshanddukar (favoritmaterial) och gamla örngott med decoupage på. Det inlägget hittar du HÄR !






Lite glamour så glömmer man mörkret !

Till höger finns en tom platta där man kan skriva meddelanden med krita - perfekt att skriva små hälsningar till varandra där.

Och nu skall jag frossa i vackra klänningar på Nobelfesten som sätter lite glamour på tillvaron och glömma det mörka, stormiga vädret där ute.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Det var en käck ide, borde nog ha nåt sånt här med, börjar tappa kollen på dagarna nu när jag är hemma. Kuddarna gillar jag skarpt de är så fina.
    Ha en bra kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Ohh det hade jag också lyssnat till.
    Så snygg och bra!
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  3. Åhhhh den stod det Titti på! Vill ha! Gillar allt med siffror och lite rost hi hi…
    Jättemysigt du har och det ser så mysigt ut!
    Ha en finfin vecka!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Det mesta som är rostigt och finns i en butik passar väl alltid bra? ;)
    Själv hamnade en liten rostig lykta hos mig i går av samma anledning
    Lite flärd passar definitivt nu när mörkret är som värst.....

    Veronica

    SvaraRadera
  5. Klart du skulle ha den...hade jag också köpt, direkt! =)
    Jätte fina kuddar också...
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  6. Hejsan..hoppar bland bloggar och hittade din fina blogg...jag kikar runt lite....har själv haft ett break från bloggvärlden men nu tänkte jag dela lite vackra bilder..kika gärna in... // Lisbeth

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa