fredag 28 november 2014

Guldkantade ord i adventskalender för vuxna !



Hittade äntligen ett kit !

I flera år har jag tänkt att det skulle vara kul med en adventskalender för vuxna och i år hittade jag ett kit på Lagerhaus som passade perfekt. I en liten ask fanns 24 röda kort med siffror 1-24 på, 24 st små klädnypor samt ett snöre att hänga upp kuverten på - bara att fylla kuverten och hänga upp !




I mina adventskuvert har jag lagt små kort från pedagogförlaget. Kort med enbart feelgoodbudskap. Att njuta av till frukosten varje dag. Precis vad man behöver den här tiden. Några kloka ord med sig in i vardagen - att vakna till och få energi av.




Tillsammans med ljusbordet i köket hoppas jag på ljuvliga mornar i advent !




Guldkantade ord !

På baksidan av korten har vi vissa dagar skrivit till något mer. Något roligt att göra som livar upp vardagen. Något enkelt. Något litet. Som ger en guldkant på livet.

Adventskalender till mina barn gjorde jag varje jul när de var små - vill du läsa det inlägget med recyklad lycklig adventskalender där sista pusselbiten las på julafton - klicka HÄR !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig idé, den skulle alla ha i denna stressade värld. Tänk så pigg och glad er familj blir av detta.Kan inte se mig mätt på ljusbordet så fint.
    Ha en fin advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Ohh det är mina favoritkort!
    Jag hade dem ipersonalrummet när jag jobbade. Men aldrig gjorde jag så fint som du - vilken bra idé!!
    Sedan har du dessutom valt att visa det bästa korten i leken; Esset!
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  3. En kalender helt i min smak :).

    Ha en fin adventshelg!

    SvaraRadera
  4. Du är otrolig!!!!
    Vilken pysselfia du är.
    Sååå mycket fint du gör. :-)
    Adventskram
    Helli

    SvaraRadera
  5. danke für die tollen bilder!!! einen schönen abend wünscht angie

    SvaraRadera
  6. En sån skulle alla ha jobbet, blev min tanke:)
    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin adventskalender du gjort! En trevlig början vid frukostbordet:)

    Ha en skön första advent!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Jag tittade på dom i veckan, men köpte dom inte! Nu ångrar jag mig när jag ser vad du gjort...jättebra idé! Adventskalender för vuxna!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  9. Kul idee! :)
    Du är så påhittig!

    Glad Advent!
    Kram Ewa :)

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa