onsdag 16 april 2014

Krukor kan man väl aldrig få för många av - eller hur ?



Kö i växthuset !

Åhh så skönt att få gå på lite långledighet under påskhelgen! Nu hoppas jag bara att blåsten kryper ner i någon grotta någonstans i ett avlägset land och låter solen och värmen få härja fritt så man kan vara ute och njuta av trädgårdslivet.

Krukorna står på kö i växthuset och väntar på nya hyresgäster. Vid helgens besök på en handelsträdgård nära mig, Trädgårdsväxter,  hade dom 50 % rabatt på krukor och sådana kan man ju aldrig för för många av - eller hur ?




Nu skall äntligen fikonträdet som stampat i sin lilla kruka i flera år få flytta in i en rymlig medelhavssnygging och helt plötsligt ser jag en helt annan möblering på framsidan av växthuset. Nu blir det nog terrakottakrukor på båda sidor om de vita slitna pardörrarna.




I somras hade jag en samling med krukor på vänster sida om dörrarna där fontänen porlade i mitten. Det är de stora olivkrukorna som har fått ange tonen och så bygger jag vidare utifrån dom.




En plats att vila på !

Soffan, som tillhör kategorin "hemsläpade patinerade trädgårdsmöbler som tillför charm men som nästan inte går att sitta i" blir nog omplacerad till sommaren liksom det gamla symaskinsbordet - nu ser jag en vit däckstol här i stället omgiven av terrakottakrukor. Behöver en plats utomhus att bara smyga ner och vila på mellan trädgårdsbestyren - och vad kan vara bättre än vila bland alla terrakottakrukorna med sommarblommor !




Ett teebord bland terrakottan !

Ett litet fikabord måste jag ju ha -  (och då passar ju den loppade korgmöbeln som skall målas vit och fortfarande inte blivit det - men kanske blir under helgen) väldigt bra !

Tänk vad några krukor kan sätta igång fantasin !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - hoppas du får en kanonhelg i trädgården !
Kram/Isa

12 kommentarer:

  1. Javisst är det så att ibland sätter vissa saker igång kreativiteten och helt plötsligt så bara "vet" man hur man vill ha det :)

    Nu håller vi tummarna att påsken blir som de påstår!!

    Ha det gott!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Jamen, 50 %... Då är det ju inget att snacka om. Bara att shoppa. :-)
    Det låter som om du redan har allt klart för dig hur det ska se ut, och det låter som om det blir jättefint! Hoppas vi får ta del av bilder sedan.
    Hoppas du får en fin helg

    SvaraRadera
  3. Härligt att kunna "se" hur du vill ha det.
    Ha en fin påsk!

    SvaraRadera
  4. Nää, det kan man inte! Grattis till de fina krukorna, så fina så man skulle kunnat betala fullpris för den :-) Ska bli roligt att se hur dina krukplanteringar blir i år.

    Glad påsk och kramar

    SvaraRadera
  5. Nei krukker få rman aldri nok av, og jo fler man har jo vakrere er de, selv uten planter:) Jeg liker meget godt de terakottafargede krukkene:) Jeg ønsker deg en god påske:)

    SvaraRadera
  6. Så himla snyggt!!! Glad Påsk! Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Krukor kan man aldrig få för många av, tycker jag - min man tycker annorlunda... :) Fint loppisbord du hittat!/Susanne

    SvaraRadera
  8. Nej, krukor brukar gå åt! Vad fint du har, önskar att jag hade ett växthus jag med.

    /Jenny

    SvaraRadera
  9. Krukor kan man aldrig få förmycket av,så sant! Mycket vackra bilder!

    SvaraRadera
  10. Ja visst ör det hörligt att man kan fp så mycket inspiration av "lite" ibland.
    Krukor kan man inte få för mycket av, håller med.
    Va fint det kommer att bli, du har så fint redan också!
    Men kul att ändra!
    Och bort med kylan o blåsten!

    Glad Påsk! Önskar jag :)

    SvaraRadera
  11. Nä vet du, krukor får man aldrig för många av...och jag köper nya hela tiden! Kan man ha samlarmani på krukor tro?!
    Nåja, önskar dig en skön och GLAD PÅSK med mycket vila och god mat...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  12. Jättefint och vackert inlägg! Skrattar till din kommentar om soffan - fin och bra att ha men omöjlig att sitta i - ha, ha!
    Själv har jag bara en liten odlingslott med byggförbud samt balkong. Det hindrar mig inte från att släpa hem fina men omöjliga saker!
    SIV

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa