lördag 22 mars 2014

Balkonger från Nordiska trädgårdar del 2 !



Den här balkongen - med naturtema var också en av mina favoriter. Vacker och fantasifull. Naturlig och lite som en saga med alla djurinslag.




Små, små detaljer omsorgsfullt placerat överallt - tillsammans med det vilda gröna från skogen - levande och harmoniskt !




Till och med nallebjörnen ser ut att vara gjord av naturmaterial. Här ser man också hur det gamla grånade trät i sofforna skiftar så där vackert slitet !




Förstår att missen spinner i den här trivsamma miljön - hade nog spunnit som en katt själv om jag  fått chansen !




Igelkotten har fått en egen plats och ugglan övervakar hela härligheten från sin plats på väggen där lite mossa instoppad i ramen blir en sån där liten fin detalj som tillför helheten.




Som att ha en egen liten bit av skogen hemma på balkongen att hämta kraft och energi ifrån andades hela den här balkongen.




Dreglar över dom slitna vackra sofforna som tillför så mycket själ till den här inredningen. En grönskande stubbe kanske man skulle ha i trädgården - den idén är ju inte så svår att göra själv !

Hoppas ni inte tröttnat på balkongtemat från mässan - har några fler kvar att presentera!

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. För mig som inte var där är det ju jättekul.Lite kul att ni som var där har sett ungefär samma saker fast från olika vinklar.
    Tack för din visning
    Ha en fin söndag
    kam Meta

    SvaraRadera
  2. Tack för alla fina bilder från mässan.
    Själv skulle jag också varit där, men blev tyvärr sjuk, Jag ser gärna fler bilder därifrån om du har fler.
    Kram
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  3. Hej, va roligt att få se bilder från mässan. Jag kom mig inte iväg detta år heller...
    kram Nina

    SvaraRadera
  4. Var på mässan i går och föll pladask för denna underbara balkong, vilken härlig skogskänsla och sofforna är helt fantastiska. Katta

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa