torsdag 5 december 2013

Klippta pinnar blir ny form till hyacinterna !



Form med naturtema !

När jag får en ledig stund över smiter jag ut i växthuset och pysslar lite. Mår aldrig så bra som när jag får skapa något med händerna vid snickarbänken och stå mitt i enrisdoften och bara vara !

Nu gjorde jag en lite annorlunda form till hyacinterna med naturtema !



Kvistar som redan ligger på marken !

Plockade med mig gamla kvistar som låg på marken sist jag var i skogen och plockade mossa. Nu kom de väl till pass när jag klädde in en gammal sockerkaksform köpt på loppis för 5 kr. Sekatören och limpistolen fick jobba duktigt under en timme.

Jag är inte så noga att alla pinnar klipps lika långa .... tycker det är lite charmigt med det operfekta och ojämna !



För att dölja kanten på formen limmade jag fast ett luddigt band runtom. Sedan var det bara att fylla formen med jord, blommor, mossa och pynt.




Hade några hyacinter över sedan förra pysselomgången som nu vuxit till sig och börjat blomma som fick ta plats i formen.




Fick limma om några pinnar som lossnat men resten sitter ordentligt fast på formen. Roligt med något från naturen och som är enkelt att göra. Passar lika bra med adventljus i.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - hoppas vi slipper snöstormen !
Kram/Isa

19 kommentarer:

  1. Så vackert! Fin blogg du har,

    Jenny

    SvaraRadera
  2. Ååå vad jag gillar pyssel med naturen som hjälp, sååå fint. Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint! Har också en svaghet för gamla bakformar när jag är på loppis, detta var ett kul sätt att piffa till dem!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  4. Hihi, vi har samma tankar du och jag har precis plockat kvistar som skall bli en låda och en gran. Kul att se din färdig gillar det skarpt
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Så superfint det blev.
    Vilken bra idé du bjuder på.
    Tack för den.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Här stormar det för fullt, tack och lov utan snö, än så länge i alla fall.
    Ha det bra!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Jättefint och fiffigt!

    Må så gott!
    Kram Luna

    SvaraRadera
  8. Kul, enkelt och så himla fint! Måste provas tack för tipset!
    Trevlig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  9. Kanon fint! verkligen!
    Ett jätte bra tips... =)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  10. Väldigt vackert...=)

    Trevlig helg !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Väldigt vackert...=)

    Trevlig helg !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Snyggt, som alltid hos dig :) Kanske försöker jag mig på en liknande? Eller som den jag såg på bild med grankvistar? Nej, en sådan lär ju barra efter ett tag så din idé är nog bättre. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Men oj, vilken alldeles utmärkt idé! Pinnar har vi ju dessutom gott om ute på gräsmattan, efter stormen Sven som fortfarande stökar där ute.

    Hyacinter är vansinnigt vackra. Sörjer lite grann att jag inte kan ha några, eftersom maken är doftallergiker... Får njuta av dina bilder istället!

    Helgkram till dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Så snyggt! Härligt att kunna vara ute och pyssla nu!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  15. Så snyggt och smart!
    Tack för tipset!
    Annika

    SvaraRadera
  16. Så snyggt och smart!
    Tack för tipset!
    Annika

    SvaraRadera
  17. Snyggt pysslat. Det känns så rofyllt att att få vara lite kreativ.

    Ha en fin vecka.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  18. Se där så fint du gjort!! Rena Ernst fixet:)
    Trevlig advent!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa