söndag 1 december 2013

Gammal kakburk får nytt liv till advent !


Lite godsaker till advent !

Här blåser det så zinkhinkarna med vintergrönt blåste omkring och slog omkull den stora ljuslyktan på det röda nötta trädgårdsbordet på framsidan. Urk. Har nyss plockat upp glasskärvorna och snabbade mig in i stugvärmen igen för att undgå vintervindarna.

Tog och pysslade lite istället och fyllde en gammal kakburk med lite godsaker till advent!



Nytt liv för gammal kakburk !

Den gamla kakburken jag hittade på antikmarknaden i Åmmeberg i somras plockades fram ur gömmorna, grön oasis var inköpt och las i blöt och rosorna från matvarubutiken snittades och snabbt hade den nötta kakburken fått ett nytt liv som vas till adventrosorna.




Lyx till billig penning !

Känns nästan lite lyxigt med rosburken på köksbordet och det bästa är att lyxen inte kostar så mycket. Bra present när man går bort också. Den här idén såg jag på Claus Dalbys blogg under veckan och HÄR kan du se precis hur Claus gjorde sin vackra rosburk !

Trevlig 1:a advent !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Vilken helt fantastisk idé, den knycker jag direkt för framtida behov:)

    En fortsatt mysig advent önskar jag dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé, det ska jag prova vid tillfälle. Borde fungera med hyacinter också...
    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  3. Så underbart vackert!
    Adventskramar till dig!
    Raina

    SvaraRadera
  4. Ja, det er en superskøn idé, og så enkel, at jeg ikke forstår, at det ikke er en klassiker her til jul. Men det kan vi jo gøre den til. Måske I svenskere som ikke kan tage dansk tv, kan gå ind på dr.dk og søge på "Jul hos Claus Dalby" og se de små udsendelser med ham der? De er desværre kun 10 min. lange, men de er fyldt med skønne idéer til at jule, som er lette at kopiere, selvom man skulle være fumlefingret ;-)

    SvaraRadera
  5. Men åhhhhhh... Isa så fint!!!! Du har rätt det ser verkligen lyxigt ut!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  6. Tänk vad kul det är att kunna använda sina prylar på olika sätt. Vackert är det.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Flera sådana burkar har jag - bara att köpa röda rosor ;-))
    Birgitta

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa