lördag 14 september 2013

NU blommar mina sommarblommor !



Fräscha sommarblommor i september !

Satt både krasse och ringblommor ganska sent in på sommaren för att ha blomning sent på säsongen ... det känns glädjande NU ... roligt att ha fräscha blommor när det mesta dalar efter en hel sommar!




Hurra för snälla grannar !

Jag är så glad över min ängel som passar så bra in där i köksträdgården på sin stenpiedestal ... samtidigt funderar jag över en annan plats åt henne ... en plats i centrum så hon kommer fram mycket mer. Och idag kom grannen över med ett lass med överbliven gatusten .... perfekt att göra en rundel i den nya planteringen framför växthuset och ställa henne där - nu skall någon bara göra iordning planteringen med stenrundeln också!




Skam den som ger sig !

Det är fler sommarblommor som blommar NU - äntligen har luktärterna satt fart efter en VÄLDIGT trög start. Först kom inte en enda upp i rottrainers som jag satt. Sedan sådde jag direkt utan att nått hände. Men skam den som ger sig - på Chelsea Flower Show köpte jag ytterligare luktärtsfröer och se till slut ville dom komma upp och blomma !



De lila är en favorit tillsammans med den svagt lila som luktar underbart (sortnamnen kommer jag inte ihåg just nu) men jag har skrivit om dom tidigare.




Yogavandring i magisk trollskog !

Idag har jag knappt varit i trädgården utan har varit på yogavandring  i en magisk dimmig trollskog. Över 4 timmar var vi på vandring med olika närvaroövningar .... så skönt att vara i skogen och bara fokusera på upplevelsen att vara där. Vissa stycken gick vi i total tystnad. Andra stycken var det andra sinnen som aktiverades. Själen fick verkligen sitt -  kroppen är dock ganska mör i kväll .....

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

11 kommentarer:

  1. Hei! Det er noe spesielt å vente på blomstring i uker og kanskje måneder. Og så skjer det. Her er det også sein blomstring på en del av det som ble sådd, men nå er det på gang.
    Snart skal jeg vandre inn i skogen og nyte! God helg! Anne

    SvaraRadera
  2. Så fräsch och fin blomning du har nu, verkligen smart att så sommarblommor senare på säsongen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefiffigt med att så sommarblommor senare! Speciellt denna långa sommar. Din stenängel är så vacker och bidrar säkert till ditt enastående blomningsresultat!
    Mina luktärter är också magninfika och som finast just nu. De har övertaget på min pyttebalkong nu!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Smart av dig! Nu fick du mig att längta ut i skogen också, men idag blir det nog trädgård för hela slanten.
    Ha det fint!
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Luktärterna är så fina, mina frön grodde inte alls, du har en vacker trädgård. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Nejmen! Varför gjorde inte jag så? Det ska jag göra nästa år. Det är ju nu som de sista blommorna piggar upp som mest. :-)

    SvaraRadera
  7. Så härligt det blommar!
    Ha en härlig söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Verkligen vackert! Jag kan tänka mig att så sommarblommor både tidigt på våren OCH sent på säsongnen så får man både och så att säga...för utan sommarblommor på sommaren vill jag inte vara!
    Mvh
    Anna, trädgårdsdrömmen.se

    SvaraRadera
  9. Tittade in på din blogg efter tips i en trädgårdstidning. Vad fint du har. Jättemysigt växthus och tom en ruin i trädgården. Blir nog himla fint när rosorna klär den.

    SvaraRadera
  10. Så fina dina blommor är, jag fick också mina frön i marken sent men så är det ju fint nu istället när annat börjar vissna. Snäll granne du har, han kanske kan göra din rundel med.
    Ha en skön söndagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Här kom det också frön sent i jorden men inte har jag så fin blomning som du. Aha, man kanske skulle ha sprungit dit med vatten lite oftare också :)

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa