lördag 29 juni 2013

Min "vildvuxna" rabatt och trevlig sommar !



Rabatten just nu  !

Jaså, ni tycker inte min trädgård är vilduxen fniss, fniss .....  kanske satt jag skylten på fel ställe i trädgården - kanske måste man uppleva trädgården på plats för att uppfatta den som vildvuxen eller rufsig. Kanske är det mest i vrår och hörn som den är som mest vildvuxen och uppskattas som mest av fjärilarna. Hur som här kommer lite kavalkad från rabatten just nu !




Mer blommor åt humlorna !

Spaden har stått i rabatten hela våren och sommaren för här flyttas fortfarande växter och läggs till. Idag har vi flyttat på lammöronen till en bättre plats för jag vill gärna ha kvar blomningen - det visade sig att humlorna tyckte om dom och jag serverar gärna humlemat ... älskar humlesurr i rabatten !




Häng+kant = rufsigt !

Man vad är det HÄR ? Lila-rosa-vit skulle ju lobelian bli - inte BLÅ ! Nästa år får inte blå vara med i frösådderna - rufsig är lobelian i alla fall så det förslår - ni vet, när man blandar häng- och kantfrön så blir det otroligt RUFSIGT !!




Nu blommar kaprifolen i rostiga portalen i rabatten - synd bara att den inte doftar - kommer aldrig mer att köpa en kaprifol som INTE doftar !




Växtkraft och blomning är det i alla fall inget fel på - gäller att hänga med i svängarna och peta in nya skott som hela tiden skjuter fart så det inte blir för rufsigt i portalen!




Morgonsolen fångades på bild i kärlekshjärtats prisma i rabatten där riddarsporrarna är på gång ... senare i sommar är det solhattarnas tur att visa sig från sin hjärtliga sida !




Hängare eller prydnad ?

Den gamla krattan som gick sönder får hänga i den svängda armeringsmattan så länge - kanske blir den en hängare i växthuset i stället i sommar !

Ha det så gott i sommar alla trädgårdsvänner - nu blir det bara sporadiska inlägg här på bloggen  i juli - semester och ledighet väntar med boostning av immunförsvar och påfyllning av ny välbehövlig energi !
Kram/Isa

11 kommentarer:

  1. VÄLDIGT vackra och inspirerande bilder!/ Annica

    SvaraRadera
  2. Isa, du har det så fantastiskt vackert!!! Önskar jag vore hälften på väg mot det du har :).
    Ha en riktigt skön sommar och semester! Kram Marie

    SvaraRadera
  3. En herlig rabatt med mange flotte detaljer. Jeg bare nyyyyter bildene!
    Den kaprifolbuen er jo utrolig flott... Du får nyte synet og alle de andre herlige duftene i sommerhagen din!

    SvaraRadera
  4. Älskar din blogg, kommer sakna dig. Ha det härligt!!
    Pia

    SvaraRadera
  5. Sååå himla vackert du har det med alla blommor och trädgårdspynt! Jag blir så inspirerad av att titta på dina bilder så nu ska jag direkt gå ut och greja igen.
    Önskar dig en fin sommar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Så vackert! Jag älskar din trädgård! Du har så många olika slags vackra blommor. Säkert älskar humlorna dem. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  7. Dina rufsiga rabatter tilltalar mig som gillar det lite vilda och oväntade! Krattan är ett bra exempel på din vidsynta kreativitet. Din trädgård är en riktig ögonfröjd, att få bli överraskad är härligt:)

    Ha det så skönt i sommaren!
    Kram Eva-Mari, som letar gammal knoppbräda just nu!

    SvaraRadera
  8. Mycket vackert och alldeles lagom rufsigt! Ursnygga riddarsporrar. Ha en skön semester!

    SvaraRadera
  9. Rufsig, vild, vacker och välordnad. Så tycker jag din trädgård ser ut på bilderna. Heja dig vad snyggt du har det!

    Önskar dig en fin sommar!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  10. Så fint riddarsporrarna kommer in i sammanhanget. Av någon anledning lyckas jag inte med dem . Gillar också kärleksprismat mycket.
    Trevlig sommar själv och njut!

    SvaraRadera
  11. Hej Hittade din fina trädgård när jag letade på växthus :) Jättekul Tittar in igen :) Önskar dig en fin helg nu.
    Kram från Maria

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa