tisdag 24 maj 2011

Ogräset invaderar och jag skäms inte ens !


Det finns områden i min trädgård som jag håller nästan ogräsfri ....dit räknar jag perennalandet .... sedan finns det områden i trädgården dit liksom varken orken eller kraften räcker och där ogräset växer rekordsnabbt och erövrar område efter område ! Ja, jag skulle vilja påstå att inte ens kraften i trimmern räcker dit ...

Och vet ni ... jag skäms inte ens !

I fjol när vi gifte oss i trädgården så hade ogräset övergått till vackra blommor och bildade en svajande fin vit fond bakom det uppdukade bordet och jag tror ingen ens tänkte på att det var ogräs ! Dessutom finns det ju så många goda smoothies "raw food" som man kan göra på ogräs som fullkomligt kryllar av klorofyll och nyttigheter !

Medan grannarna på andra sidan häcken putsar och ansar på sin sida så ägnar vi oss på den här sidan hellre åt roliga saker som ger ny energi ... som att skapa mosskuddar eller ta en tupplur i däckstolen i växthuset eller så.

Fast nu har vi skaffat en ny trimmer ... så kanske ogräset ändå skall känna sig hotat till slut ... en uppladdningsbar så jag slipper bli vansinnig när tråden hela tid tar slut och den långa elsladden skall dras runt i trädgården !

Så nu väntar jag bara på att blåsten ska ha blåst klart så man kan få komma ut i trädgården igen och testköra ... hur långt räcker räcker trimmern och min ork ... lever ogräset farligt eller inte ?!

Annars får vi väl njuta av en hög, vit, blommande fond i år igen !

Trevlig vecka !
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. O det lever farligt o får huka sig för när man väl är igång då!!!Men visst är det jobbigt med denna blåst....kan det inte bara sluta tänker jag?Det brukar ju mojna till kvällen men inte då!Ja ja det ger sig väl :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att även du som har en så fin trädgård odlar ogräs lite här och var.
    Klart man ska lägga tiden på det man själv gillar och mår bra av.
    Ha de så bra, kraaam Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Jippi vad glad jag blev som hittade till din sida. Vi är mitt uppe i vårt växthusbygge och behöver alla tips och råd vi kan få. Vi bygger också efter egen ritning och står just nu i valet och kvalet om vi ska dra in el eller inte. Jag återkommer gärna till dig och lägger dig som favorit hos mig. Vi ses! Hälsn Camilla

    SvaraRadera
  4. Hette han Höglund, konstnären som gjorde så underfundiga tavlor? Jag tänker på den där man ser ett staket och på ena sidan en förgrämd man i en tjusig trädgård som klipper gräs med sur min och på andra sidan en hängmatta med ett förälskat par i en vildvuxen (o)gräsgård. Det är ju inte förrän de konkurrerar ut annat som växterna blir ogräs.

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra när någon skriver att man inte skäms för sitt ogräs. :)

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa