söndag 29 maj 2011

Intensiv auktion med över 65 små fynd !


Vilken härlig (och intensiv) dag det har varit idag ! Jag och min vän historikern har varit på riktig bonna-auktion när lösöret till en gammal bergsmansgård såldes ut. Laddade med både fika (kladdkaka med jordgubbar eftersom det var Mors dag, fast jordgubbarna hann vi aldrig äta upp !) och mat i bagaget kunde vi stanna hela eftermiddagen ända till sista utrop !

Herregud ... vad lätt det är att låta sig ryckas med och överraskas av sin egen röst som ger sig in i budgivningen ... helt plötsligt stod jag där med en inropad stol (bilden) eller ett hopfällbart runt gammalt bord !

Sedan hade vi ett väldigt sjå med att packa bilen full när vi skulle åka hem ... med både stol, bord, kistor och småbord och annat smått och gott ! Med lite hjälp av auktionsproffsen gick det vägen. Mest nöjd blev jag över en låda med krukor som gick alldeles på slutet och visade sig innehålla 65 st små terrakottakrukor ... precis vad jag behövde nere i växthuset ! Lycka !

Jag kan fortfarande höra auktionistens röst i mina öron som snabbt som attan rabblar bud som är knappt hörbara och som kräver full koncentration av en för att kunna hänga med i budgivningen.

Nu skall det bli skönt att få krypa ner i sängen efter den här intensiva, roliga, kalla och blåsiga dagen och byta ut auktionistens mässande till något lugnare !

Hoppas du också har haft en trevlig Mors dag i dag !
Kram/Isa

PS. Buketten från förra inlägget ser fortfarande lika fräsch ut ... så tydligen påverkar inte rabarberblommorna dom andra blommorna i buketten. DS

6 kommentarer:

  1. vilken dag! Låter riktigt kul och vilka bra köp!
    Ullis

    SvaraRadera
  2. Jamen jamen jamen......det lyder som en helt fantastisk dag hvor bilen blev fyldt med "guld" til haverummene.
    Sov godt ;0)

    Dorthe

    SvaraRadera
  3. Uj uj, jag låter mig inte gå på auktion längre för det finns inte mer plats för fynden. Det bästa var alltid "skräplådorna". Krukor, byttor och annat oumbärligt :)

    SvaraRadera
  4. Det är sällan man hamnar på en riktig "bonnauktion" nu för tiden. De är sällsynta, iallafall där jag bor. Kul att du gjorde fynd! Ha det så bra! /Camilla

    SvaraRadera
  5. Men så roligt det lät med en riktig hederlig bonnaauktion... Jag "får" inte gå på auktioner för mig själv för jag kan inte motstå alla frestelser...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Det låter ju alldeles underbart att få fynda på en auktion :) Det är ju så roligt!

    Nu har jag länkat till din fina trädgårdsblogg från min kyrkvaktmästarblogg.

    Kram, Outi

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa