torsdag 7 oktober 2010

Stämningsfull kväll i växthuset !


Med värmefläkt och 10 grader varmt ute kan man nu njuta av växthuset igen !


Underbart att tända ljus överallt och bara vara !


Vill inte gå in ... skulle nog kunna bosätta mig härute !


Tur att det finns ljus som man kan tända och njuta av när höstmörkret lägrar oss ... eller hur ?



Den här musiken spelar jag ofta i växthuset ... hoppas du känner av lite av växthusstämningen genom bilderna och musiken !

PS. Det finns sina avigsidor med att tillbringa en hel kväll i bara-vara-ljus-stämning ... man sover som en stock ... och det hörs också .. snarkade ut Mannen ur sovrummet i natt ... DS

7 kommentarer:

  1. Så stämningsfullt det ser ut. Tyvärr fick jag inte igång ljudet så jag kunde inte höra pojkkören.
    Förstår att det va lite motigt att gå in.
    Tur det kommer fler kvällar.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken härlig musik! Som gjord för växthus:)
    Tack!
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Hallå hallå!!

    Åååå....säger jag bara...åååååå....
    Hittade din blogg tacka vare reportaget i Na....;)
    Har hängt här en lååååång stund. Ditt växthus....ååååå säger jag bara...det är ju pricksis ett sånt som jag vill ha...
    Måste visa min man....;)
    Jag ska ta en dag o kolla igenom allt om ruinen också....
    Jag ska börja ta tag i vår trädgård nästa år coh ooooj vad jag kommer få inspiration av dig då....Fick ju lust att ta spaden o gå ut redan nu.
    Ha en mysig helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Åh.. så vackert med alla ljus.... och musiken....... Så fint när fönsterformerna framträder så tydligt i skenet av ljusen.....FÖRSTÅR att du hade svårt att gå in.... Jag brukar skämta (eller inte....) om att mitt växthus är mitt tempel..... Och det är då ingen tvekan om att ditt växthus är ditt tempel... eller hur!!!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Så vackert med alla ljusen! Mitt växthus lär ju aldrig bli en plats för sådan njutning men jag längtar efter ett uterum som kan vara det istället. Just känslan av att sitta ute i mörkret med tända ljus eller en sprakande eld och att kunna se stjärnorna en klar kväll/natt men ändå i skydd från vind och kyla - det drömmer jag om. Mitt uterum ska (förhoppningsvis) få glastak den dagen vi väl bygger det =)

    SvaraRadera
  6. Mysigt, mysigt!
    Själv har jag inget växthus förutom i drömmarna...
    Ha, ha - stackars make. Att ligga och lyssna på en som snarkar högljutt är inte det roligaste.
    Att mysa med tända ljus är härligt. Det har redan gått åt åtskilliga värmeljus hemma hos oss och många fler lär det bli.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa