söndag 29 augusti 2010

Plockat på torget !


Härligt med marknadsdagar på torget så man kan fynda sådant man inte själv har i sin trädgård ! Köpte ett fång med lin och olika sorters gräs på Stortorget igår för en billig penning och ..


... kompletterade med blommor från den egna trädgården som solhattar, sköldpaddsört, rosor, rosenskära, kransveronica och dahlior.


Den vita kannan kommer från Ikea och finns i 2 olika storlekar. Perfekt till lite yviga buketter och stilen i växthuset.

Trevlig vecka önskar jag alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig bukett du fixat! Underbara färger!

    Ruinen blir säkert fantastisk när clematisen blommar, men den är fin nu med. Bra med tips på den clematisen. Kanske kan passa här med... ;-)

    Jag har samma problem som du och mår inget vidare när det regnar och blåser. Sol och värme ska det vara, då mår jag bäst! I dag är det brist på ork, tyvärr.

    Regniga hälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Glömde säga att den nya headern är jättesnygg!

    Kram
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Jätte fin bukett. Kul med torghandel där de säljer blommor och grönsaker. Lena/isis

    SvaraRadera
  4. Underbar bukett... i ljuvliga färger.... Det blir så fint med gräs och grönt till fina blommor..... Vad roligt med torghandel där man kan köpa sånt.... Den där kannan har jag spanat på nästan varenda gång jag är på IKEA..... men inte slagit till ännu... Passar ju perfekt till blommorna.... och till ditt fina växthus..... Gissar att inte vad som helst får komma in där inte..... :-)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa