onsdag 11 augusti 2010

Mossa i krans och stol !


Av lite mossa, rostig järnring, linnerep, glasdroppar, ulleternell och överblommad stäppsalvia har jag gjort den här kransen att hänga i plommonträdet.

Det finns ingen bättre avkoppling än att få pyssla med händerna i naturens eget material ! Man får sån SKÖÖÖN energi med sig in i andra sysslor resten av dagen !

Dessutom var det premiär för pyssel vid planteringsbordet i växthuset och det kändes SÅÅÅ lyxigt att ha så mycket space !


Den gamla stolen som stått i skamvrån hela sommaren har äntligen pysslats om med ny grön mossa, ny jord och nya höstväxter, höstvädd, astrar och njurvinda.

Av någon anledning har nu blommorna i stolen samma färg som lavendeln som växer i bakgrunden. Hmmm, det var absolut inte medvetet ! Kan det ha något att göra med att man är helt insnöad på en viss färgskala !

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Roligt att ha hittat hit till din fina blogg :=)
    Jättefin krans och mysig sitts på stolen, fin idé!
    Vilket vackert växthus du har, vilken mysplats!

    SvaraRadera
  2. Tjusig krans! *gillar* och även stolen förstås! :) Ja, det kliar allt i pysselfingrarna emellanåt och håller med du, det är verkligen avkopplande och kreativt med pyssel :)

    Ha en skön dag :)

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint du har pysslat! Jättefin krans och stol!

    Jag har även läst ikapp tidigare inlägg som jag har missat. Synd att jag inte var hemma och kunde besöka de öppna trädgårdarna. Jättefina bilder! Jag kanske får ta sällskap med dig en annan gång... ;-) Min man är inte heller lika intresserad av andra trädgårdar, bara den egna till viss del.

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Men såå fint! Vilken krans.... och stolen.....!!! Älskar mossa.... Å vad snyggt att hänga kransen i ett träd. Det måste jag också prova....

    Håller med om att det är avkopplande att pyssla och dona.... Man går helt upp i sin egen värld då.... Tänk vad mycket man skulle få till om man hade obegränsat med tid...... :-)

    HIhi.... tack för din berättelse om 'djungelhuset'...... Man behöver få perspektiv ibland... :-)

    Stooora kramar
    /Charlottte

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Sökte på nätet efter linnerep och hamnade här hos dig. Får jag fråga; var har du fått tag i det grova flätade linnerepet till kransen i plommonträdet (för övrigt väldigt fint) ;-)

    Tack på förhand
    /Monica

    SvaraRadera
  7. Hej Monica !
    Kul att du tyckte om kransen ... linnerepet hittade jag hos Byggnadsvårdsbutiken i Karlslund här i Örebro ... tror att dom har försäljning via webben också http://ovolin.jetshop.se/
    Hoppas du tittar in här igen och får uppgifterna !
    Ha det så gott/Isa

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Tack för uppgifterna! Jag ska genast gå in och kolla om man kan få köpa....
    /Monica

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa