torsdag 26 augusti 2010

Idag är det en annan dag !


Usch .. här har det regnat nu i flera dagar och min kropp har börjat signalera HÖST ... efter en värknatt fick gårdagen tillbringas i soffan i sällskap med TV som jag ratat hela sommaren.

Tråkigt, tråkigt ... men, men, idag är det tack och lov en annan dag !


Tassade ut i dyblöta stövlar som jag glömt ute i de första regnskurarna och kollade in trädgården lite. Kipp, kipp lät det när jag hasade runt och hälsade växterna god morgon.

Ruinen har blivit eftersatt hela sommaren och skall nu kläs in i underbara klematisen "Summer Snow" Paul Farges. Enligt Marco på Plantmarknaden i Lindesberg skall de planteras lite djupare än krukan och jorden skall helst blandas med sand eller lecakulor ovanför.

Har hört så mycket om den, både i trädgårdstidningar och ute bland bloggare. Så förväntningarna är stora att den skall klä in hela ruinen i ett stort vitt flor !

Och alldeles snart är det dags att tömma sommarblommorna för de vackra höstfärgerna !

SNART HÖST kanske inte är så dumt i alla fall !

Ha det så gott där ute i era regniga trädgårdar och lycka till med alla höstplaner !

Kram/Isa

6 kommentarer:

  1. Den klematisen kommer att bli underbar på ruinen, som i och för sig är underbar den med...

    Grym header:)
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig och inspireande blogg du har, den har hamnat på min favoritlista!
    Ruinen, har du gjort den själv? Vilken ide!!
    Och växthuset!! De står på min önskelista i min "nya" trädgård.
    Vi ses nog snart
    /Anita

    SvaraRadera
  3. Wow - vilken snygg ny header...... Det kommer bli sagolikt vackert med klematisen på ruinen..... Men ruinen är väldigt vacker bara i sig själv också.....

    Hoppas kroppen mår bättre....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Så snyggt med vit summer snow vid muren. Snygg header. Kram

    SvaraRadera
  5. Du kommer inte att bli besviken på Summersnow. I min lilla, lilla trädgård är den nästan ett ogräs som måste tuktas hårt, den täcker in hela trädgården snart!!! Väldigt sympatisk klätterväxt som håller sig fin hela säsongen!!
    Ha en skön söndag önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  6. Men så fin rabatt!
    Du har verkligen en fin trädgård.
    Var är det du bor jag kommer inte ihåg.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa