onsdag 4 augusti 2010

Himlen är oskyldigt - ROSA del 2 !


Nu när jag tittar närmare på de "rosa" bilderna tycker jag det ser ut som trädgården dränks i ett kraftigt rosa ljussken ?!

Kolla in de höga träden i bakgrunden ! De har fått en vacker aura av färger runt sig ! Eller också har de alltid det, det är bara det att vi inte kan se det i vanliga fall.

Klicka upp bilden i större format och zooma in så ser du färgerna bättre !

De rosa strålarna reflekteras i vattnet i det blå fjärilsbadet ! Nu tror jag inte längre att det var fel på kameran eller fotografen.

Jag tror att det var ett ljusfenomen ! Någonting gott och kanske för oss oförklarligt !

Spännande !

2 kommentarer:

  1. Hej Isa!
    Kul att du är tillbaka i bloggvärlden efter semestern! Det var fint med rosa himmel. Jag tror att det är en effekt av solstormen som pågått en tid. De talade om den på nyheterna igår. På platser där himlen inte skyms av molnen ska man kunna se norrsken nu (om det inte är för ljust förstås) men det verkar som om kameran fångat in de ljuspartiklar som inte var synliga för ögat när du fotograferade, eftersom det var för ljust i övrigt.

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  2. Onekligen spännande... Allt i bilderna som egentligen är väldigt ljust eller vitt har blivit rosa...... även staketet och möblerna... Vi vill så gärna ha svar på våra frågor... även om vi inte alltid får det....

    Ha en bra dag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa