onsdag 14 april 2010

Trädgårdspyntet kliver fram !




Nu när det är tidig vår i landet och kalt på det gröna så framträder "pyntet" desto mer. Under årens lopp har det letat sig in allt möjligt som hamnat i landet.

Gamla rostiga trädgårdsspadar t.ex. har jag en enorm förkärlek till !
Efter långt och troget förvärv kan dom belönas med en härlig pensionärstid som dekoration mitt i landet och se på när de yngre kollegerna får jobba och gräva istället!
Hittas oftast på något avlägset loppis mitt i skogen där man aldrig trodde att den skylten skulle dyka upp !


Småfolkets bostad, afrikanska fåglar och vackert rostig spade !


Zinkhinkar i olika storlekar är en passion liksom vattenkannor, lite rost blir bara extra bonus ! Ektunnan har säkert stått ute de senaste 10 åren, dock inte så många år i just det här landet. Mojängen till höger släpade jag hem från en utomhusloppis, har ingen aning om vad det är ... och den har inte riktigt hittat sin plats än i trädgården. Men den känns dekorativ på något sätt så den kommer säkert till användning.


Några magiska ord hör till, liksom ängel vid lavendelhäcken och uppe på den flata stenen på den gamla mjölkkannan ligger hjärtat omringad av en krona som efter några år ute precis börjat rosta !


Rostig spade vid den höga skifferplattan som jag tänkte skriva en text på (på skifferplattan alltså ). VAD jag ska skriva MED har jag inte kommit på ännu, men det kanske dyker upp ! Stenhögen blev över efter att vi lagt kanten runt rabatten och hamnade bara tillfälligt här, som utfyllnad när vi fyllde upp landet med växter.


Årets första Bellisar i rostig pyts med liten stenkatt i ruinöppningen !

2 kommentarer:

  1. Ååå va´allt " pyntet " föll mig i smaken. Blir alldeles lyrisk :) . Måste ut och besöka loppisar. Blir väldigt inspirerad av dina bilder .Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig bildkavalkad, man blir så sugen på både utomhusarbete och loppisbesök... ska nog rota lite i uthuset för att se om det dyker upp något gammalt skrot som jag har glömt...

    Kram Outi

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa