lördag 20 mars 2010

Årstidsväxling och blåst - både ute...


.. och i min kropp ! Nu har det blåst i flera dagar och min kropp har varit totalt däckad av värk och energilöshet. Sedan 10 år tillbaka lever jag med Fibromyalgi.

Jag har med åren lärt mig att fokusera på det friska i kroppen och ge det näring. Så för det mesta funkar mitt liv väldigt bra !

Sedan finns det dagar när jag inte kommer ur sängen, hela kroppen värker t o m tänderna. Jag är totalt orkeslös och har slut på alla bokstäver. Att försöka formulera mig då är en oerhörd kraftansträngning. Orden orkar liksom inte fram genom hjärnan.

Dessa dagar brukar jag aldrig spara på .. man får ligga under täcket och vänta in kroppen och tänka att i morgon är en annan dag och radera den orkeslösa dagen ur minnet !



En bra dag däremot är en dag när jag orkar umgås med vänner, cykla fram och tillbaka till jobbet, laga mat och diska, kanske baka någonting, gå på loppis, träna yoga, vara i trädgården (förutom att jobba på mitt arbete).

Sånt som friska människor gör utan att reflektera över är något som jag är tacksam över att jag orkar göra. Livet får ett annat innehåll när man lever med kronisk sjukdom. Därför är min trädgård så viktig för mig. Där kan jag hämta kraft, filosofera och få utlopp för skapandet bland blommorna.



Jag blir väldigt trött av nya intryck samtidigt som jag behöver stimulans. Därför kanske jag inte är en så flitig besökare på alla andra fantastiska trädgårdsbloggar som jag skulle önska. Det blir för mycket intryck helt enkelt.

Det finns så många, underbara, vackra, inspirerande, kreativa trädgårdsbloggar så jag blir alldeles snurrig när jag surfat runt ! Ni är så duktiga där ute !!!

Här kan du läsa mer om Fibromyalgi !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa