tisdag 9 februari 2010

Orangeri till reapris !


Egentligen var jag på jakt efter en helt annan bok, när den bara dök upp på en hylla framför mig!

Till reapris dessutom !

Tidigare har jag tyckt den varit för dyr, men nu var den överkomlig även för min kassa.

Nu kan jag frossa i idéer till växthusprojektet som snart knackar på dörren. I flera år har jag samlat gamla fönster, pardörrar och tegelstenar till drömprojektet och tvingat Mannen att åka land och rike runt på olika skattjakter i gamla lador, på dammiga vindar och hos olika Blocketförsäljare.

Redan i fjol vid midsommartid blev bygglovet beviljat och i år skall det äntligen ske. Mitt älskade växthus skall bli verklighet !!!

Ett växthus för själen att vila i, med plats för staffli och färger och alla krukor, byttor och trädgårdsprylar.

Nu skall jag äntligen få så tidigt och ha plats och framförallt ljus för alla småplantor.

Och plats för goda middagar regniga sommardagar och myshörna med korgstolar och planteringsbord och ... Mannen undrar varje gång jag gör fynd och säger att det här skall jag ha i växthuset hur mycket som egentligen skall få plats i det där växthuset !!

I min värld är det oändligt ... om verkligheten ser annorlunda ut får vi se !

1 kommentar:

  1. Ditt oändliga växthus blir säkert så fint med alla dina fynd! Den boken vill jag också ha och drömmen! Åsa

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa