fredag 5 februari 2010

Hönsen flyger igen ...


Bild: Birgitta Bengtsson

...inte i min hjärna, men väl in genom brevlådan.

En vän skickade en utförlig ritning på hönshus med posten häromdan. Har lagt den i lådan med framtida trädgårdsprojekt där den säkert kommer att växa till sig med mer hönstips.

Hönsen verkar väldigt envisa !

Skulle inte förvåna mig om det till våren helt plötsligt spatserar in ett gäng hönor med tuppen i täten och slår sig ner i min trädgård.

Då är jag i alla fall förberedd !

3 kommentarer:

  1. Ja, det är alltid bäst att vara förberedd:). Drömmer om att det även hos mig, en vacker dag, kommer komma förbi en flock höns som kan tänka sig att flytta in.

    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det är fler än jag som blir "hemsökta" av hönorna !

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Härlig blogg du har!
    Du får gärna maila mig ritningen på hönshuset då jag ochså funderar på att skaffa höns till min trädgård.
    Men jag har inte lyckats hitta något passande hönshus än :-)

    mvh Tina
    tina.martinsson@hotmail.com

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa