tisdag 23 februari 2010

Här håller vi på oss !


Håller i mig nu för att inte börja så fröer för tidigt. Med varken växthus eller tilläggsbelysning får man lära sig att hålla på sig (fast det inte är lätt!). Dessutom har jag svårt att begränsa mig när jag väl kommer igång, 40 av samma sort blir det plättlätt. Någon som känner igen sig ?

Minns år när när förhållandet mellan mig och de alltför många småplantorna, blivit något ansträngt efter omskolning och bubbande ut och in för avhärdning. Innan dom kommit i jorden har jag varit nära att strypa de små oskyldiga liven (får man skriva så ?).

Ett år fick en planta av Blomman för dagen inte plats bland dom andra utan förpassades till fönsterblecket utomhus. Där fick den klara sig bäst den kunde och vilken var det som blev kraftigast och blommade först ! Ja, inte var det de omhuldade exemplaren!

3 kommentarer:

  1. I år får även vi som har tillgång till extra belysning, växthus mm. försöka hålla på oss. Man börjar ju undra hur lång vinter vi ska ha? Att stå med en massa plantor som behöver flytta ut i växthuset och våren ännu inte hittat hit det går ju inte! Man kan inte hålla dem under lysrören i all evighet / gittan

    SvaraRadera
  2. Hej Isa!
    Vad färgglat det var här...
    Kul att hitta hit skall titta runt lite till.
    Isa är ett fint namn.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig beskrivning av dig och din trädgård.
    Annika

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa