söndag 7 februari 2010

Grav trädgårdsabstinens och vackra Brasilianska kors !



Det jag saknar allra mest under den här istiden på året är känslan när man går ut i trädgården bara för att fika en stund eller plocka en bukett och kommer in 3-4 timmar senare och tiden har upphört att existera.

Jag saknar växternas omfamning med sin läkekraft. Den kraft som är förlåtande, tillåtande och energigivande. Trädgården fyller på mitt "filter" mot all stress i dagens samhälle.

Att bara ligga i solsängen och filosofera en stund, strosa runt och klippa av utblommande blommor, t.o.m. att rensa ogräs är avslappnande.

Att trädgård och växter har en läkande kraft har människan vetat i alla tider. Det vackra korset hänger där i mitt perennaland som en symbol för den kraften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa