torsdag 7 januari 2010

Ännu mer växtkraft!!!


Herregud, landet ser verkligen fullt ut ! Och jag som planterat ännu mer kom jag på nu !

Det växte någon låg, tidig, klarblå söt klockliknande blomma i gamla landet runt huset som jag grävde upp i höstas och delade säkert i 15 nya plantor och planterade närmast stenkanten från portalen vid gatan och fram till den rostiga portalen.

Sedan tyckte jag Rosenskäran var så fin att jag tog fröer från den och strödde ut lite överallt och jag tror jag gjorde likadant med fröer från vita Fingerborgsblommor som jag hade liggande och visst grävde jag ner några nya vita Liljelökar när jag ändå var i farten.

Javisst ja, sedan skickade jag efter rosor från odla.nu (ett recept som alltid fungerar en tråkig dag, man blir garanterat på bättre humör) så någonstans skall det finnas en Duchesse de Montebello och fler New Dawn-rosor vid rostiga portalen blev det visst också. Och tulpaner (skriver mer om dom en annan dag).

Sedan drabbades jag av glädjefnatt efter att ha hittat massor med småplantor av Fingerborgsblomma i ett "barnkammarland". Längst bort i perennarabatten där Dahliorna vanligtvis bor lever också Lavendlar sitt liv närmast stenkanten. Mellan Lavendelplantorna fanns det mellanrum och dit flyttade jag säkert 30-35 småplantor.

Det verkade som en bra idé just då men nu undrar jag hur jag tänkte ! Fingerborgsblommor kan ju bli jättehöga om dom trivs och att sätta dom i framkant verkar ju inte så smart, inte att tränga ihop dom heller !

Succé eller katastrof .... det visar sig till sommaren !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa